Aankomst in Amerika - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu Aankomst in Amerika - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

Aankomst in Amerika

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 Februari 2014 | Verenigde Staten, Homestead

Hola!!

Vandaag poging 2. Gisteren heb ik geprobeerd om onze eerste week op te schrijven en dit was bijna gelukt, totdat de batterij van mijn iPad leeg was en uitviel...alles weg. Stom en helaas, want ik had net een uur lang op de kleine toetsjes gedrukt, maar goed poging 2 dus vandaag. Dit keer met een opgeladen iPad en met het plan het verhaal kort te houden.
We zijn inmiddels al meer dan een week op vakantie en degene die ons altijd volgen zullen zich al wel afgevraagd hebben waar onze verhalen blijven. Dit is onze eerste vakantie sinds jaren dat we de laptop niet mee hebben, aangezien we die alleen voor de reisverhalen zouden gebruiken. Toch zonde van de kilo's. Dus het zal op de iPad getypt worden en dat is iets minder verleidelijk :) daarnaast hebben we het zo druk gehad, dat ik er nog niet echt tijd voor heb gehad. En met druk bedoel ik natuurlijk druk met echt vakantie vieren haha.
Vorige week zaterdag is onze vakantie begonnen. We waren mooi op tijd op de luchthaven en Hoite was de gelukkige winnaar van de steekproef. Toen we zaten te wachten bij de gate werd Hoite omgeroepen. Of hij even mee wilde komen voor een grondige security check. Hij werd nog net niet letterlijk uitgekleed. Voordeeltje was wel dat we daarna als eerste samen met de business-class in mochten stappen. Helaas hield daar de luxe op, want het vliegtuig van American Airlines had alle luxe in Amerika achter gelaten. Wat een oud toestel en voor het eerst geen entertainment aan boord, dus we waren erg blij met onze iPadjes, zodat we toch vermaakt konden worden tijdens de 9 uur durende vlucht. De enige luxe die we hadden kwam door Hoites vliegpas van Iberia, door zijn vliegmiles uit zijn Sundio tijd kregen we een gratis upgrade naar stoelen met meer beenruimte ter waarde van 400 dollar. In New York moesten we rennen voor onze vlucht naar Orlando.
Aangekomen in Orlando was het tijd om de huurauto op te halen. Gelukkig zijn we bekend met de kleine lettertjes, dus toen de vriendelijke jongeman van de autohuur duidelijk uitlegde dat we alleen maar op het knopje Agree, Agree en Agree hoefden te drukken, hebben we dat mooi niet gedaan. Dat scheelde ons bijna 500 dollar aan extra verzekeringen, die we al in Spanje hadden afgesloten. En bedankt meneer Agree. Toen we in de garage aankwamen stond er helaas geen mooie SUV op ons te wachten, alleen maar kleine autootjes. In Amerika val je dan wel heel erg in het niet, dus we kregen een mooie upgrade naar een Ford Expedition. Deze is zo groot dat ik het opstapje moet gebruiken en in de kofferbak moet klimmen om er iets uit te kunnen halen, heel handig maar we klagen niet want het is natuurlijk een ontzettend gave bak. En Hoite mag ook weleens ergens inpassen, thuis een Mini op vakantie een vrachtwagen ;).
Aangekomen in de accommodatie zijn we maar meteen gaan slapen, want voor ons was het natuurlijk al 4 uur 's nachts.
In Orlando hebben we verder niet zoveel gedaan de volgende dag, als alleen naar de supermarkt gegaan en Orlando een beetje verkend. Hier heb je pas veel te doen als je naar 1 van de vele pretparken wilt. Aangezien we onze kinderen zijn vergeten mee te nemen en niet zo op de hoogte zijn van de laatste mode binnen de Disney family zijn wij maar niet gegaan. Daarnaast moesten we nog een eindje rijden om in Clearwater Beach aan te komen. Onze eerste stop na onze aankomst. Daarover de volgende keer meer!!

Bye bye!!!

• 10 Februari 2014 - 11:19

Sylvia:

Leuk om weer een reisverslag van jullie te lezen! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie lekker aan het genieten zijn. We wachten weer vol spanning af op jullie volgende verslag. Dikke kus!!

• 10 Februari 2014 - 11:44

Elke :

Super leuk om te lezen zo tussen het werken door :-)! Veel plezier nog! X

• 26 Februari 2014 - 21:26

Linda:

Had ons maar gebeld, we hadden jullie wel wegwijs gemaakt bij de pretparken ;-)