Pensacola, Panama City Beach en Talahassee - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu Pensacola, Panama City Beach en Talahassee - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

Pensacola, Panama City Beach en Talahassee

Blijf op de hoogte en volg Sandra

22 Februari 2014 | Verenigde Staten, Tallahassee

Hola!

Onze laatste avond is aangebroken en dat betekend dat onze vakantie helaas bijna voorbij is. Het lijkt zo kort geleden dat we hier aankwamen...time is going fast when you are having fun.
Na Charleston hadden we een lange rit voor de boeg, eentje die we onderweg hebben onderbroken door een overnachting in Talahassee. De volgende dag zijn we doorgereden naar Pensacola. Daar kwamen we rond 13u aan, maar er kwam nog een uurtje tijdverschil bij, dus het was pas 12u. In Pensacola zijn we naar de luchtmachtbasis gegaan, om daar het museum te bekijken. In dit museum zie je alle soorten vliegtuigen/helicopters die de luchtmacht van Amerika gebruikt en heeft gebruikt, waaronder de Marine One, deze helicopter werd gebruikt voor de President van Amerika. Er stonden wel meer dan 60 verschillende vliegtuigen/helicopters en zelfs een nieuwe drone. Jaja erg interessant helemaal voor Hoite, want die ziet meteen wat voor soorten en types de vliegtuigen zijn. Voor mij zijn het allemaal toestellen die de lucht in kunnen met vleugels of propellers en dan houdt mijn kennis op ;). Nog even een kijkje nemen bij Fort Barrancas en Pensacola was alweer voorbij. De rit van Pensacola naar Panama City Beach was een erg mooie route langs de kust. Helaas hadden we pech met het weer. Het was voorspeld dus we wisten het, maar kou, wolken en regen blijft jammer. De zee en het strand is dan in een keer een stuk minder mooi. De voorspellingen waren ook niet best, dus eerlijk gezegd was ik wel een beetje teleurgesteld. Regen en wolken terwijl je speciaal voor het strand naar Panama Beach gaat is geen leuk einde van onze vakantie. Maar goed aan het weer kun je niks doen, dus we zouden het beste ervan maken. De route was in ieder geval erg leuk, wat een huizen staan er aan het strand, je zult er maar wonen prachtig. Wel valt het op, dat de kust hier is volgebouwd met huizen, dus vanaf de weg zie je nauwelijks strand of zee. Waar je bij ons vaak een wandelboulevard hebt aan het strand heb je dat hier niet.
Aangekomen in Panama City Beach zijn we in de auto gebleven vanwege het weer. De kamer was ook niet echt fantastisch, wat kunnen hotel kamers slecht schoongemaakt worden, bah bah. En er veel van zeggen heeft geen zin, want als je de schoonmaaksters ziet, dan begrijp je wel waarom er niet goed wordt schoon gemaakt. Maar goed, ogen dicht, neus dicht en alles zo goed mogelijk bedekken en niks aanraken en dan is er niks meer aan de hand. 's Avonds hebben we heerlijk bij de Thai gegeten. 's Nachts zijn we een paar keer wakker geworden van het noodweer buiten, dus de volgende ochtend was de verrassing enorm groot toen we naar buiten keken en er een strakblauwe lucht te zien was en het was nog warm ook. Wat een ongelooflijke mazzel!!! We hebben dan ook een fantastische dag gehad op het strand. Daarna zijn we nog even in het avondzonnetje gaan midgetgolfen. Niet dat dit onze hobby is hoor, maar de minigolfbanen hier in Florida zijn zo mooi opgezet en zo leuk gemaakt, dat ik een revenge wilde. Dat had ik beter niet kunnen doen, want dit keer ben ik dik ingemaakt. We hebben in ieder geval een fantastische laatste echte vakantiedag gehad. We willen nog helemaal niet naar huis! Het was ook nog heerlijk rustig in Panama Beach. Dat is vanaf volgende week wel anders. Volgende week begint in Florida namelijk de springbreak en die duurt 8 weken lang. In Panama City Beach alleen al komen dan per week 300.000 feestende jongeren Springbreak vieren. Daar is onze springbreak dus niks bij in Lloret.
Vanochtend zijn we vertrokken, terug naar Talahassee, ook weer via een mooie weg waar we onderweg heerlijk op het strand gepicknickt hebben. Aangekomen in Talahassee moeten we er helaas aan. De koffers moesten ingepakt worden. Morgenochtend moeten we met heel veel moeite afscheid nemen van dit fantastische land, het mooie Florida en onze geweldige auto....wat zal het wennen zijn om na morgen weer in een Minietje te stappen in plaats van in deze enorme bak.
Morgen vertrekken we om 08.30u (14.30u) naar de luchthaven van Talahassee. Daar vliegen we om 12u naar Miami. Op het vliegveld van Miami moeten we 5 uur wachten waarna we om 18.25u (00.25u) van Miami naar Barcelona vliegen.
Maandagochtend is het de bedoeling dat we om 09.20u aankomen in Barcelona en dan zit het er echt weer op...
We kunnen in ieder geval weer terug kijken op een heerlijke vakantie.

Tot de volgende keer op ons volgende avontuur!!

Dikke kus Hoite & Sandra

• 23 Februari 2014 - 18:59

Jan-Willem:

Ook dit jaar bedankt voor jullie ontzettend leuke reisverhalen.
    Jammer dat er weer een eind aan is gekomen.
    Gr,

Jan-Willem & Ingeborg

• 23 Februari 2014 - 22:19

Sylvia:

Het klinkt allemaal weer geweldig!! Ben heel benieuwd naar alle foto's en de rest van de verhalen!!
    Jammer dat het er weer op zit, maar jullie kunnen terug kijken op een zeer geslaagde vakantie.
    Een hele goede reis en tot snel!! Xxx