Everglades, Key Biscane, Virginia Key - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu Everglades, Key Biscane, Virginia Key - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

Everglades, Key Biscane, Virginia Key

Blijf op de hoogte en volg Sandra

13 Februari 2014 | Verenigde Staten, Cocoa Beach

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn wij al een stuk verder naar het noorden gereden en in temperatuur vandaag zo'n 15 graden gedaald. Maar ons verhaal gaat nog even in de warmte verder, dus laten we de trui en sokken weer even uittrekken.
We waren gebleven in Fort Myers waar we hebben overnacht en de volgende dag via de Everglades naar Homestead zijn gereden. Een lange rit over de snelweg en waar we vorig jaar prachtige routes hadden waar elke vijf minuten de omgeving volledig kon veranderen bleef het hier voornamelijk gewoon snelweg. Tot we bij de Everglades aankwamen. Daar werd het allemaal wat groener, met zover je kon zien veel water, struiken, bomen en van dat watergras. Dat lijkt dan een groot grasveld maar als je goed kijkt is het allemaal water. Af en toe zie je dan een alligator voorbij zwemmen :). Uiteraard zijn er ook mooie aangelegde picknick plaatsen waar je kunt picknicken naast de alligators, dus dat hebben we dan ook maar gedaan. Dat eet toch best wel bijzonder met van die gapende oogjes naar je terwijl je zit te eten. Helaas waren deze gapende oogjes niet van de gators maar van de andere toeristen. Anders zou het allemaal veel spannender zijn. De alligators zaten veilig in het water.
Van de week gaan we weer terug naar de Everglades en dan gaan we het nationale State Park in om nog meer Alligators en krokodillen te zoeken.
Eerst maar eens doorrijden naar onze accommodatie in Homestead waar we de komende 6 nachten zullen verblijven. Als we daar aankomen is het al donker, dus we checken in en gaan naar onze kamer. Helaas komen we er niet in want ons slot is kapot. Binnen 5 minuten staat de klusjesman voor de deur om het slot te fiksen. De kamer is super, dus hier kunnen we de komende dagen prima vertoeven. Er is ook een verwarmd zwembad dus zelfs ik kan een duik gaan nemen in dit bad deze week. Ik hoef niet bang te zijn voor het koude water ;).
De volgende dag staan we vroeg op en rijden we naar Miami...joehoe daar hebben we zin in. Vandaag rijden we door Key Biscayne op zoek naar de beroemde vuurtoren, die je in veel Amerikaanse films en series tegen komt als ze zich in Miami afspelen. Uiteraard vinden we de vuurtoren en maken er een paar leuke foto's. Tijdens onze picknick aan zee dromen we helemaal weg en vinden we beiden dat we maar beter de hele vakantie hier kunnen blijven, want wat ziet het er hier mooi uit en oh wat een heerlijke temperatuur. We rijden weer verder via Victoria Key en genieten van het mooie uitzicht op de overkant...Miami downtown! Wauw wauw wauw. Helaas is het weer tijd om terug te gaan, dus via de snelweg maar dit keer. Dit duurt iets langer dan de heenweg want ze zijn volop met de weg bezig. Er gaan zoveel bruggen en wegen over elkaar heen en dan zijn ze er nog meer bij aan het bouwen en daardoor staan we ruim 2 uur in de file. Gelukkig hebben we een fantastische grote auto, die zit als 2 zachte kussentjes dus we staan in ieder geval business class in de file.
De volgende dag staan we weer vroeg op om terug te gaan naar de Everglades. We bezoeken de Alligatorfarm waar we de alligators gevoerd zien worden, we zien honderden alligators maar ook een paar krokodillen en we gaan naar de slangenshow. De slangen mogen achteraf nog even vastgehouden worden en dat willen we uiteraard wel. Tenminste Hoite wil het wel en ach ja ik ook wel...alles voor de foto niet? Het duurt alleen even voordat ik de slang daadwerkelijk op mijn hand durf te leggen en daarna duurt het nog even voordat ik een normaal gezicht kan trekken van 'helemaal niet eng dit'. Daar slaag ik niet helemaal in, maar ik heb het gedaan...top!
En dan het hoogtepuntje, we gaan een ritje maken met een echte airboat en daarmee over de Everglades glijden. De privéboot kunnen we niet betalen, dus er gaan nog wat andere mensen mee, maar dat mag de pret niet drukken. Wat ontzettend gaaf. De boot maakt enorm veel herrie, dus we hebben allemaal een koptelefoon op en aan het begin vaart de boot zachtjes over het water en zijn we heel dichtbij enkele alligators. Als het water wat breder wordt gaat het gas erop en vliegen we over het water. Op een open stuk trapt de bootman op de rem en vliegt de boot flink naar links, draait 180 graden, een sloot water stroomt de boot binnen en hup de andere kant op. Dat wordt nog een paar keer herhaald fantastisch. Helaas komt er al weer snel een einde aan en zijn we weer terug op de farm. Dus we pakken de auto weer en rijden door het park verder om nog wat mooie natuur, alligators en krokodillen te spotten. Al met al een leuke, mooie dag. Die helaas ook weer eindigt. Morgen hebben we een flinke rit voor de boeg. Dan gaan we naar The Keys! We kunnen niet wachten, jullie?

XXX Sandra & Hoite

• 14 Februari 2014 - 10:46

Sylvia:

Wauw het klinkt allemaal weer fantastisch!! Jullie zijn echt volop aan het genieten, geweldig! Ben weer benieuwd naar de foto's! xxx