Key West, South Beach en Key Largo - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu Key West, South Beach en Key Largo - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

Key West, South Beach en Key Largo

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 Februari 2014 | Verenigde Staten, Savannah

Hola!

Inmiddels zitten we met onze truien aan bij de kachel, hebben we Florida verlaten en gisteren een fantastische Valentijnsdag gehad. Maar met ons verhaal zijn we nog in Florida, dus daar gaan we nog even verder.
Na de Everglades zijn we vorige week zaterdag naar The Keys gegaan met Key West als eind bestemming. The Keys zijn allemaal kleine eilandjes onderaan Florida (ca. 1700 waarvan er een paar bewoond zijn). De bewoonde eilanden zijn met bruggen aan elkaar verbonden en de langste brug is maar liefst 7 miles (ruim 11 km) lang. Elk eiland is een waar vakantieparadijs. Het eerste eiland is Key Largo en het laatste bewoonde eiland is Key West. Key West ligt maar 150 km van Cuba af. We zijn vroeg vertrokken, want vanaf het eerste eiland naar het laatste eiland rij je ongeveer 3 uur. Terwijl we reden kwamen we vele marathon lopers tegen die helemaal van voor Key Largo naar Key West renden. Indrukwekkend om te zien, het waren 6000 lopers die in 24 uur in Key West moesten rennen ( ca. 180 km). Helaas was het daardoor een stuk drukker op de weg dus we hebben er erg lang over gedaan om uiteindelijk in Key West aan te komen. Het was de lange reis meer dan waard! Want wat een leuk stadje met allemaal leuke restaurants, barretjes, kleine souvenirswinkeltjes en leuke straatjes. Hier hebben we dan ook lekker doorheen geslenterd, heerlijk gegeten in een leuk restaurant en we zijn naar het meest zuidelijk punt van Amerika gegaan. Daar hadden we samen met een heleboel andere mensen een foto momentje :). Aan het einde van de dag moesten we helaas weer terug.
De volgende dag zijn we terug gegaan naar Miami, dit keer naar het beroemde South Beach. Wauw fantastisch, hier zouden we wel een week willen blijven. Wat een geweldige plaats. We hebben op het strand gezeten, over de lange boulevard gelopen, heerlijk gegeten met een enorme Mojito en op het strand een beachvolley wedstrijd meegemaakt. Dit weekend was er een grote beachvolley wedstrijd met allemaal bekende modellen agencys. Zo zagen we oa Elite models, Runway etc. Super gaaf om te zien. Hoite vond er niet zoveel aan al die modellen in bikini te zien volleyen, maar hij genoot dan weer van de heerlijke muziek haha. Heerlijk een groot feest op het strand met gave muziek, mooi weer, wat krijg je dan weer zin in de zomer! Wat vonden we het jammer om hier weg te gaan. We hebben het er vaak over gehad om te blijven, maar we gaan nog zoveel andere leuke dingen doen en zien...we gaan dus gewoon verder.
Daarom zijn we de volgende dag naar Key Largo gegaan om te gaan snorkelen bij het onderwater natuurpark John Pennekamp. Er zaten die dag vele kwallen in het water waarvan 1 gevaarlijke soort (Portugees warschip, die tentakels van wel 15m lang kan krijgen),dus dat werd een lang wetsuite huren. Met de boot gingen we de zee op en zodra we bij de snorkelplaats aankwamen konden we het water in...brrr wat was dat koud (voor mij dan, het water was 25 graden). We hebben heerlijk lang gesnorkeld, voor mij was het mijn tweede snorkel ervaring dus ik zei wauw, voor Hoite was het mooi maar minder wauw vanwege zijn snorkelervaringen op oa Curaçao en Egypte. Nadat we weer aan land waren hebben we nog even van het strand genoten. Morgen moeten we hier weg, zo jammer, maar we hoeven gelukkig nog niet naar huis! Morgen rijden we door naar Cocoa Beach!

Tot daar!!

XXX Sandra & Hoite

• 16 Februari 2014 - 10:08

Dina:

Jullie zijn echt goed aan het genieten!! En prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Veel plezier in Cocoa Beach:)

• 16 Februari 2014 - 12:56

Elke:

Jaloers!!! Heerlijk dat jullie zo aan het genieten zijn! X

• 17 Februari 2014 - 13:59

Sylvia:

Het klinkt allemaal weer super! Telkens als ik jullie verhaal lees, krijg ik zelf ook erg zin weer in de zomer!