San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

12 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo daar zijn we dan met ons eerste verslagje vanuit de USA. We zijn zondag na een lange reis van 21 uur goed aangekomen in San Francisco. Uiteindelijk door wat misrekeningen met het tijdverschil in Londen en San Francisco waren we er eindelijk uit, de vlucht duurde 11 uur en wij leven 8 uur vroeger dan jullie. Nou dat hebben we geweten. Ik dacht altijd dat een jetlag iets sjieks was ;),maar helaas het is niet anders dan gewoon vervelend. We konden bij aankomst natuurlijk niet meteen naar bed, terwijl we voor ons gevoel toch wel echt moesten gaan slapen. Dan mag je eindelijk slapen en dan lukt dat niet, omdat jouw lichaam zegt dat het tijd is om op te staan.

De eerste nacht hebben we dus niet best geslapen, maar goed we blijven positief, want dat betekende dat we om 7u meteen konden ontbijten en om 8 uur zaten we al in de auto om de stad te gaan verkennen. En wat voor een stad...we zijn gelijk verliefd geworden. Allereerst zijn we naar Alamo Square gegaan. Een park waar 6 gekleurde huisjes tegenover staan. Deze huisjes worden de 6 Painted Lady’s genoemd. Onze leeftijdsgenoten kunnen de huisjes ook herkennen uit de serie Full House. Daarna zijn we naar California street gegaan om de beroemde tram van San Francisco te spotten en die steile wegen naar beneden, ook dat was natuurlijk super om te zien en die mensen zich maar afvragen door wie ze achtervolgd werden, want we wilden de trein natuurlijk wel van de voorkant, achterkant en zijkant op de foto hebben met daarbij het mooiste straatbeeld. Het is net alsof je in een film rijdt in deze stad. Wij zijn natuurlijk nog nooit in Amerika geweest, maar toch komt alles bekend voor...de huizen, de steile straten, de politiewagens, de brandweerwagens etc etc. Onze dromen komen dus echt uit tijdens deze reis en dan zijn we er pas net.

We zijn vandaag ook nog naar de Fishermans Wharf geweest, we zijn er niet uitgestapt omdat we dat morgen uitgebreid gaan doen, maar we wilden alvast kijken waar we morgen ochtend moeten zijn om naar Alcatraz te gaan. We hebben lekker gepicknickt in het park met uitzicht op Alcatraz en de Golden Gate Bridge, dat is nog eens luxe ;) lekker in het zonnetje en een strakblauwe lucht, waardoor we een fantastisch uitzicht hadden. Vaak hangen er namelijk wolken voor de brug of het eiland of het is heel erg mistig is SF.
Na de picknick zijn we de Golden Gate bridge over gereden, nee niet met de fiets, maar gewoon met de auto. We willen zoveel zien en we hebben zo weinig tijd, dat we voor de snelle manier hebben gekozen. Ook hier hebben we weer van een prachtig uitzicht genoten over de hele stad, de brug en Alcatraz. Uiteraard zijn we ook in Sausolito geweest (wat een mooie huizen staan daar) en daarna zijn we weer terug gegaan naar de stad. Voordat we zouden gaan eten zijn we Twin Peaks ingereden om daar nog even van een prachtig uitzicht over de stad te genieten. Daarna hebben we gegeten en nu zijn we weer terug in onze kamer. We willen weer op tijd gaan slapen, om onze jetlag (ja ja sjiek de friemel) zo snel mogelijk vaarwel te kunnen zeggen. Morgen is het weer vroeg dag en hebben we nog veel te zien, dus...tot morgen!

Dinsdagochtend om 05.30u alweer wakker, ja ja we zijn nog steeds sjiek bezig met onze jetlag. Om 7.30u richting de fishermans wharf gereden, omdat we om 09.00u de boot hadden naar Alcatraz. We moesten eerst op zoek naar een parkeerplaats. De parkingkosten zijn hier namelijk zo’n 8 dollar per uur (ca. 6€), dus dat willen we besparen. We hebben de auto ergens in een straat geparkeerd zonder parkeermeter en dat heeft ons zo’n 40€ bespaard. Gelukkig hadden we thuis al de kaartjes geboekt voor Alcatraz, want nu konden we zeker mee en hoefden we niet in de enorme lange rij te wachten. We hadden een beetje pech met het weer omdat de beroemde mist van SF ook deze ochtend aanwezig was. Dit betekende dat we de boot opstapten zonder de stad, Alcatraz of de Golden Gate Bridge te kunnen zien, maar gelukkig hebben we gisteren prachtig weer gehad. Het was nog erg fris, dus we waren blij met onze winterjassen. Na 12 minuten varen kwamen we aan op het eiland. Hier kregen we een kastje met koptelefoon en in het Nederlands een audio tour. Een ontzettend goed opgezette audiotour, die je in het Nederlands door de hele gevangenis leidde. Wat indrukwekkend allemaal en wat zijn die cellen klein, daar werd je als je dat nog niet was helemaal gestoord van. Al Capone komt natuurlijk ook vaak voor, als meest bekende gevangene die daar heeft gezeten.

Rond 12.00u hebben we de boot weer terug naar SF gepakt en daar zijn we door Fishermen’s Wharf gelopen. Inmiddels was de mist weer een stuk opgetrokken, dus we konden weer heerlijk van het warme zonnetje genieten. Wat een gezellige werf met ontzettend leuke en gezellig winkeltjes en restaurants. Uiteraard moesten we de Crab Chowder Breadroll proberen, een typisch gerecht van SF. Dit is een grote Italiaanse broodbol met daarin een soep van creme, krab en aardappels, heel erg lekker. Op pier 39 konden we de enorme populatie zeeleeuwen zien, die van pier 39 hun woonoplaats hebben gemaakt. Vervolgens zijn we naar de LombardStreet gegaan. De beroemde straat die bekend staat om zijn 8 haarspeldbochten achter elkaar. Een heel toeristisch stukje straat, maar zeker een mooi stukje. Ook konden we een bezoekje aan de Coit Tower niet overslaan, hier heb je weer een prachtig uitzicht over de hele stad. We zijn niet naar boven gegaan, omdat we nu al wel heel veel uitzichten over de stad hebben gezien. Ook een bezoekje aan Chinatown mocht niet ontbreken, hier in San Francisco wonen 70.000 Chinezen, buiten Azie om is dit de grootste Chinatown ter wereld. We hadden verwacht ons even in Azie te wanen, maar helaas viel dat een beetje tegen. Dat is dan ook het enige wat ons van SF is tegengevallen. Daarna was het tijd om boodschappen te gaan doen. Morgen beginnen we de lange reis door alle Nationale Parken en zullen er vele kilometers afgelegd gaan worden, dus we moesten een voorraadje eten en drinken in slaan...gaan we toch nog een beetje kamperen. We hebben een kleine koelbox gekocht en overal is gratis ijs te verkrijgen, dus we kunnen alles lekker koel houden.

Morgenochtend nemen we afscheid van deze ontzettend mooie, gezellige stad. Wat hebben we in die 2 dagen genoten van al het moois wat deze stad te bieden heeft inclusief de ongelooflijk vriendelijke inwoners. Als alle Amerikanen zo zijn, dan zouden we zo maar eens kunnen gaan verhuizen naar San Francisco haha.
Morgenochtend gaan we richting Yosemite, dus tot daar!!

Groetjes Sandra & Hoite

• 14 Maart 2013 - 08:57

Dina:

Super leuk om al jullie belevenissen na te lezen. Mij is het ook opgevallen dat de Amerikanen erg vriendelijk zijn! De foto's op facebook van San Francisco zien er geweldig uit!! Heel veel plezier en ik kijk al uit naar jullie volgend verhaaltje. Groetjes, Dina

• 14 Maart 2013 - 09:15

Elke:

Heerlijk om deze werkdag te beginnen met het lezen van jullie eerste reisverslag. Ga zo door! :-) Lekker genieten! XX

• 14 Maart 2013 - 10:14

Henrieke:

Wow! Wat hebben jullie al veel gedaan in die korte tijd! Het klinkt echt fantastisch. Jullie klinken zo enthousiast. Echt heerlijk dat jullie zo aan het genieten zijn. Geniet lekker verder maar niet verhuizen hoor! Amerika is toch echt een beetje te ver weg. Liefs, Henrieke

• 15 Maart 2013 - 09:17

Sylvia:

Dat klinkt allemaal helemaal geweldig! Super dat jullie zo aan het genieten zijn. Heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Dikke kus van ons!

• 16 Maart 2013 - 09:47

Alex:

Hey luitjes,
    Fijn te lezen dat jullie ondanks de Jet-lag gelijk zo'n positieve vibe hebben....heel anders leuk dan bvb Azie en Afrika.....k ben wel benieuwd naar de Nationale Parken.....Enjoy !!!
    Big hug van de hele fam hier, Alex