Palm Springs & LA & Santa Barbara & Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu Palm Springs & LA & Santa Barbara & Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

Palm Springs & LA & Santa Barbara & Monterey

Door: Sandra van Vugt

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 Maart 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Hola!

Zo wij zijn weer onderweg. We moeten vandaag onze laatste lange afstand afleggen. We zijn namelijk onderweg van Santa Barbara naar Monterey. 6 Uur rijden en dan komen we aan in Monterey, wat onze laatste stop zal zijn en dat vinden we niet leuk . We hebben het nog steeds enorm naar onze zin en zouden er graag nog een paar weekjes achteraan plakken, maar helaas, dat kan niet, het werk en de zomer in Spanje roept ons weer. We hebben in ieder geval weer een paar fantastische dagen gehad welke begon met een heerlijke korte vakantie in onze vakantie toen we zaterdag aankwamen in Palm Springs, nadat we weer een lange rit achter de rug hadden.

Palm Springs
’s Ochtends in Williams zijn we vertrokken met -2 om gedurende de rit van 6 uur de temperatuur te zien en voelen stijgen naar ca. 30 graden. Op een gegeven moment zijn we dan ook gestopt om een laag kleding te verwijderen. Zo dat was een opluchting. Heerlijk weer zonder jas en lange mouwen en ook de voeten konden weer in lekkere cabrio schoenen (slippers) gestoken worden. Wat een heerlijkheid, dan is het vakantiegevoel gelijk een stuk groter. Dus de vakantiemoed zat er goed in toen we aankwamen in Palm Springs. Een groot dorp waar vele rijke Amerikanen de weekenden of hun vakanties doorbrengen en wat later ook erg duidelijk werd is Palm Springs de plek waar ook de homo’s hun vakantie vieren. Je bent bijna uniek als je als man en vrouw over straat loopt. Je ziet namelijk meer mannenstelletjes over straat lopen dan man/vrouw stelletjes. We hebben in Palm Springs lekker echt vakantie gehouden, dus nks hoefde en alles mocht. We hebben lekker de hele dag bij het zwembad gelegen en ’s avonds heerlijk gegeten in de leuke restaurantjes. De eerste avond was er een bruiloft in ons complex en hebben we mee mogen genieten van de feestvierders, aangezien het feest in het zwembad was en onze kamer aan het zwembad grensde. De tweede avond hebben we nadat we lekker hadden gegeten nog even een bezoekje gebracht aan een Chinese massagesalon (zo één waar ze echt massages geven en niet iets anders) voor een pijnlijke Chinese massage (die Chineesje klimmen gewoon op je), zo´n massage hadden we nog niet gehad en maar je moet alles uit proberen toch? Deze dagen in Palm Springs vlogen in ieder geval om. En voor we het wisten was het maandagochtend en moesten we alweer verder. We vonden het jammer dat we Palm Springs en dus alle rust moesten verlaten, maar LA stond op ons te wachten en daar waren we toch ook wel erg benieuwd naar. Op naar LA dus.

Los Angeles
Wat een stad, geweldig!! Je komt de stad binnen via een 5 baans weg en verwacht dan in een grote stad te komen. Nu is LA dat ook wel, maar omdat je weinig hoogbouw ziet en voornamelijk gewoon huizen doet de stad niet zo groot aan. Ja veel auto’s en veel mensen, maar geen chaos. De stad ziet er een stuk mooier uit dan we verwacht hadden, uiteraard hebben we de ghetto’s niet bezocht, daar is het natuurlijk allemaal wat minder mooi. We hadden een hotel geboekt aan Melrose Ave dichtbij de Paramount Studios. Het hotel heette Hollywood Historic Hotel, nou historic was het. Overal hingen foto’s van bekende filmsterren van vroeger en de inrichting was ook van die tijd. Dit hotel is vroeger gebouwd door Paramount studios en in het hotel sliepen de acteurs en actrices die overdag in de studios moesten zijn. Dus wie weet hebben wij in het bed geslapen waar ook Shirley Temple of Ava Gardner of misschien Clark Gable hebben geslapen . Een bijzonder hotel dus. Achteraf hadden we veel meer tijd moeten inplannen voor deze megastad, want we hebben veel gezien maar we hadden nog veel meer kunnen zien. Gelukkig zijn we wel bij de Hollywood letters geweest, we hebben over Rodeo Drive gelopen, de Walk of Fame hebben we deels over gelopen, maar deze is zo enorm lang en gaat alle kanten uit, dat we helaas niet de meest bekende acteurs/actrices van deze tijd hebben kunnen vinden. We zijn in Hollywood, Beverly Hills en Bel Air geweest en daar hebben we onze droomhuizen wel gespot, nu nog even wat extra centjes verdienen en dan wie weet als we straks een keer 150 jaar zijn kunnen we hier zo’n huisje kopen. Uiteraard zijn we ook op Santa Monica Beach geweest en hebben we over de Santa Monica Pier gelopen. Om vervolgens naar het hectische Venice Beach te gaan. Hier zie je alle soorten van de bevolking bij elkaar, de schoffies, de zakenmensen, de toeristen en de rijkere mensen. Ook is er voor alle soorten sporters een gedeelte ingericht, zo hebben we op de tribune gezeten om naar de basketballers te kijken en daarnaast naar de bodybuilders. Ook is er een hele skatebaan aangelegd waar je jong en oud de meest spectaculaire dingen ziet doen met een skateboard. Op het strand hebben we nog even gekeken bij de opnames van de nieuwe Warner Bros serie West Site, welke nog uit moet komen, dus het zal ook nog wel even duren, voordat we deze opnames in Europa kunnen zien. Tijdens de opnames konden we ook nog even een reddingsactie van Baywatch zien, 3 Baywatch auto’s en lifeguards kwamen in actie. Kortom zo maak je nog eens wat mee. Het is allemaal zo lekker Amerikaans en ik kan niet anders zeggen dan We love it!!! Na de eerste avond op Hollywood Boulevard wat gegeten te hebben hebben we de tweede avond bij Venice Beach wat gegeten en helaas zaten onze 2 dagen LA er al weer op. Ik heb niet eens kunnen winkelen, we hadden niet eens tijd om naar de Universal Studios te gaan of naar Disneyland. We hebben dan ook meer dan genoeg redenen om snel nog eens terug te komen, want we zijn hier nog lang niet klaar!

Santa Barbara
Na LA zouden we een nacht overnachten in Santa Barbara, dit hadden we thuis bedacht en toen we richting Santa Barbara gingen vroegen we ons af waarom we dat ook al weer bedacht hadden. We hadden echt nog wel een dag langer in LA willen blijven. Maar goed alles was al geboekt, dus we zijn ’s ochtends vertrokken naar Santa Barbara via Malibu Beach. Ook Malibu Beach is weer een plaatje. Wat hebben ze hier enorm brede stranden met superfijn zand, dat komen we bij ons in Spanje niet zo snel tegen. En wat een huizen ook weer hier,prachtig, zo anders dan bij ons. Eenmaal aangekomen in Santa Barbara wisten we weer waarom we hierheen gingen. We hadden namelijk de volgende dag anders een veel te lange reis te gaan. En we hebben er absoluut geen spijt van dat we dit hebben gedaan, want wat een ongelooflijk leuke plaats is Santa Barbara. We zouden hier zo willen wonen. De huizen zijn net zo mooi als in LA, maar een stuk beter te betalen, leuke restaurants, mooie winkels, vriendelijke mensen wat wil je nog meer...dat het in Europa lag . In Santa Barbara hadden we een lekker zwembad met jacuzzi. Het was onverwacht nog zo’n mooi weer, dat we lekker bij het zwembad zijn gaan liggen en in de jacuzzi zijn gaan zitten. In de jacuzzi zat ook een Amerikaans gezin met 3 kinderen van 9, 11 en 13. Alle drie de kinderen waren acteurs/actrices en zo hebben ze ons verteld hoe dat allemaal werkt hier. Ze hadden al veel gedaan, maar alles voor commercials en series die we in Europa niet zien. Behalve Modern Family waarin de 11 jarige zoon heeft gespeeld, maar we kijken deze serie niet, dus hij kwam ons niet bekend voor. De dag in Santa Barbara was weer zo voorbij, helaas want het is een super mooi dorp...echt een dorp waar we wel zouden willen wonen. Toen we die ochtend onze straat uitreden moesten we langs een hele politiecolonne en langs een heel stel journalisten. Blijkt in de lokale wapenwinkel een inbraak te zijn geweest en de politie wist niet of de inbreker nog in de wapenwinkel aanwezig was. Sensatie dus, want stel je voor een inbreker in de wapenwinkel met alle wapens en munitie voor handen en de politie voor de deur. De hele straat en omgeving was 6 uur afgesloten en net weer open toen wij langs kwamen. Uiteindelijk was alles voor niets, want de inbreker was hem al gesmeerd.

Monterey & Carmel
Nadat we vertrokken zijn uit Santa Barbara hebben we de Highway 1 genomen naar Monterey. De Highway 1 staat bekend als 1 van de mooiste wegen in Amerika, dus dat beloofde wat. Nou en of het een prachtige weg is. Een mooie weg van 7 uur lang (tenminste voor ons) langs de zee door de bergen, bomen, prachtige groene natuur en wederom niet uit leggen hoe mooi het is. Wij hebben er in ieder geval enorm van genoten en vonden het een prachtige afsluiter van onze vakantie. Onderweg zijn we nog gestopt om aan zee te picknicken en de eekhoorntjes te voeren. Wat jammer, dat onze vakantie er al weer bijna op zit. Eenmaal in Monterey aangekomen hebben we ingecheckt en zijn we naar de Fisherman’s Wharf gereden. Vergeleken bij die van San Francisco is deze Wharf maar klein,logisch ook natuurlijk. Vandaag zijn we naar het Monterey Aquarium gegaan, 1 van de grootste aquariums van Amerika. Na het aquarium hebben we nog een bezoekje gebracht aan het schattige dorpje Carmel om vervolgens lekker in de jacuzzi bij onze accommodatie te springen. We gaan zo een hapje eten en dan is het echt zover...de koffer moet weer ingepakt worden om terug te gaan naar huis. Helaas, maar we kijken terug op een prachtige vakantie in Amerika...Our dreams came true!!! We gaan zeker snel weer terug naar Amerika, wat een fantastisch land.

Morgen moeten we om 11.00u wegrijden naar San Francisco, aangekomen op de luchthaven moeten we afscheid nemen van onze fantastische en mooie auto, die ons tot nu toe bijna 5.000 km veilig heeft rondgetourd door dit prachtige land (en laten we onze chauffeur Hoite niet vergeten). Wat zullen we deze fijne auto gaan missen, dat zal wel even wennen zijn om thuis weer in onze kleine Mini te stappen ;).
Om 17.20u vertrekt ons vliegtuig en om 11.30u de volgende dag komen we aan in Londen (ruim 10 uur vliegen en 7 uur tijdsverschil). In Londen moeten we dan 4 uur wachten om om 16.30u onze Spaanse/NL tijd weer richting Barcelona te vliegen. En als alles goed gaan landen we dan om 18.30u met een hevige jetlag en staat onze lieve zwager Sebas ons op te wachten om ons naar ons fijne huisje te brengen.

Voor nu dus slaap lekker allemaal en tot over 2 dagen!!!

Bedankt voor jullie leuke berichtjes, dat is altijd erg leuk om te ontvangen als je zo ver weg bent!

Dikke kus Sandra & Hoite

• 30 Maart 2013 - 05:09

Henrieke:

Het is net alsof ik een Amerikaanse tv serie zit te kijken als ik deze verhalen lees. Wat klinken deze laatste dagen ook weer fantastisch! Ik kan me voorstellen dat jullie nog lang niet klaar zijn daar! Maar het is niet anders en hier is er iemand heel blij dat jullie weer terug komen want ik heb jullie echt wel gemist. Volgende week een aardbeienshakenin ons favoriete tentje aan zee? Liefs en een veilige reis terug naar huis! X

• 30 Maart 2013 - 11:10

Dina:

Zelfs wanneer ik in Libanon zit wil ik jullie verhalen niet missen! Jullie hebben zo een mooie vakantie dubbel en dwars verdiend dus het is goed om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad!! De fotos zijn geweldig!! Fijne vlucht alvast en tot volgende week xx