Capitol Reef & Death Horse Point & Arches NP - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu Capitol Reef & Death Horse Point & Arches NP - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

Capitol Reef & Death Horse Point & Arches NP

Door: Sandra van Vugt

Blijf op de hoogte en volg Sandra

22 Maart 2013 | Verenigde Staten, Palm Springs


Hallo allemaal,

Daar zijn we weer! Jeetje waar moet ik toch beginnen. Wat hebben wij een fantastisch mooie reis. We hebben al heel wat reizen gedaan en dus al heel veel gezien, maar hier blijven we ons verbazen over de diversiteit van de natuur, het landschap en de vriendelijkheid van de Amerikanen. Er lijkt geen einde te komen aan al het moois. We zijn dan ook volop aan het genieten, ondanks de vele kilometers en uren die we in de auto moeten rijden om ergens te komen, want nee het is geen Nederland waar alles dichtbij is. Maar al die kilometers zijn het meer dan de moeite waard. Het is al weer een paar dagen geleden, dat we jullie een update hebben gestuurd, dus we hebben weer een hoop gedaan en gezien de afgelopen dagen.

Cannonville
Na in Zion NP en Bryce Canyon geweest te zijn hebben we overnacht in Cannonville, het dorpje met een paar huizen en 2 restaurants, die beiden dicht waren. Nadat we uitgecheckt hadden en in onze auto wilden stappen kwam de eigenaar van de accommodatie achter ons aan rennen. Hij vroeg of hij ons kon helpen met de betaling van de 2 bekeuringen. We moesten namelijk deze bekeuringen betalen bij de Courthouse en deze was alles behalve dichtbij of op onze route. De andere mogelijkheid was geld in een envelop stoppen en deze opsturen naar de courthouse, ook niet echt een ideale oplossing, want wie zegt dat het geld dan aankomt. De derde mogelijkheid was om te bellen naar de rechtbank en met de creditkaart het bedrag te betalen. Dit was de beste optie, maar voor ons moeilijk omdat we geen telefoon hebben (behalve die van onszelf, maar dat is niet te betalen om vanuit Spanje naar Amerika in Amerika te bellen, dat kost ruim 3€ per minuut) en de tijden dat wij in de accommodaties aankomen of vertrekken vielen elke keer buiten de openingstijden van de rechtbank. Deze ochtend was het wel mogelijk, want we hadden niet in de gaten gehad dat het hier een uur later was. We waren dus wel op tijd op gestaan, zoals elke dag, maar toen we uitcheckte zagen we op de klok dat het 1 uur later was. Helaas, maar wel goed omdat we nu wel konden bellen. De eigenaar heeft toen naar de rechtbank gebeld en omdat hij deze mevrouw kende was het snel geregeld en waren we snel 180 dollar armer, maar we hoefden ons er verder geen zorgen meer om te maken, dus dat is fijn ;)

Capitol Reef National Park
Daarna zijn we vertrokken richting Moab. Het zou een lange rit worden, maar wel een hele mooie rit, dus we waren er weer klaar voor. De weg liep door het Capitol Reef National Park en dit NP heeft een prachtig landschap, die elke 15 a 30 minuten totaal anders was. Was het ene stuk vol met rode rotsen, het andere stuk met gele rotsen, om vervolgens alleen maar droog en vlak landschap te zijn. En voor je het weet rij je weer op 3000 meter hoogte en sta je in de sneeuw. Echt heel bizar hoe snel het landschap hier veranderd.

Dead Horse State Park
Na ruim 6 uur rijden kwamen we aan in Moab. Een heel gezellig toeristisch dorp en bekend om het Arches NP. Daar zouden we de volgende dag heen gaan. Nadat we de spullen naar onze kamer hadden gebracht zijn we een stukje terug gereden en naar het Dead Horse Point State Park gegaan. Dit is een punt waar jaren geleden de wilde paarden door de cowboys naar toe gedreven werden. Het is een punt boven op een berg, die omringt is door hoge canyons en water in de diepte. De paarden konden daar dus niet meer verder. Het punt werd daar afgesloten en de goede paarden werden uiteindelijk getemd en de minder goede paarden werden weer vrij gelaten. De legende verteld, dat de cowboys 1 keer de paarden aan hun lot hebben over gelaten waardoor de paarden zijn omgekomen van de honger en dorst, vandaar de naam Dead Horse Point. Je hebt er een prachtig uitzicht en wij wilden daar genieten van de zonsondergang. Helaas was de zonsondergang op die dag niet heel erg spectaculair, maar het park was weer zeer de moeite waard om gezien te hebben.

Arches National Park
De volgende dag gingen we naar Arches NP, de reden dat we helemaal naar Moab zijn gereden. Arches is een National Park met allemaal natuurlijk bogen in de rotsen welke gevormd worden door miljoenen jaren van water, wind en overige natuurverschijnselen. Het was ’s ochtends erg koud en zeer bewolkt. De eerste dag voor ons zonder zon, dus ja klagen mochten we niet, want we hadden tot nu toe ontzettend mazzel gehad overal met het prachtige weer. Het was al zoveel beter als dat we hadden mogen verwachten, dus we gingen met onze dikke jassen aan vol goede moed op zoek naar de mooie rotsbogen. ’s Ochtends ben ik vergeten om mijn pasjes weer uit mijn jas te halen en veilig op te bergen, dus die gingen vrolijk mee het park in. Helaas vonden mijn pinpassen en creditkaarten het zo leuk in het park, dat ze er zijn achter gebleven, geen idee waar ,maar ze zijn er ergens tussenuit gesniekt. Wij hebben in ieder geval enorm genoten van de mooie rotsformaties en de wandelingen door het park naar een aantal specifieke rotsbogen toe. De foto’s zullen voldoende zeggen, want ja wat moet ik nou nog meer vertellen over alle rotsen die we allemaal gezien hebben. Het is ook niet dat ik daar hele verhalen over kan vertellen., jemoet het gewoon zien om ervan te kunnen genieten. Aan het einde van de dag zijn we weer terug naar Moab gegaan en daar kwam ik erachter, dat ik dus zo ontzettend stom al mijn pasjes op 1 dag kwijt ben geraakt ergens in het park. Dit is mij nog nooit overkomen in al die jaren. Ik ben altijd zo zuinig en oplettend en vandaag raak ik gewoon op 1 dag 4 pasjes kwijt. Mijn Nederlandse pinpas, mijn Spaanse pinpas, en mijn 2 creditkaarten. Iedereen zal nu wel denken, hoe kun je zo stom zijn om al die pasjes bij je te hebben, ja dat is stom, maar daar zit natuurlijk een heel uitgebreid verhaal aan vast waarom, daar zal ik jullie niet mee vervelen ;). Wij hadden in ieder geval weer een nieuw doel, al mijn passen zsm blokkeren voor het geval mijn pasjes door iemand gevonden zou worden, die dacht een gratis vakantie te kunnen gaan hebben. Ik moet dus heel erg tegen mijn principes in de rest van onze vakantie op de zak teren van mijn lieve mannetje Hoite. Eens kijken of me dat gaat bevallen, schat mag ik even jouw creditkaart lenen?

Zo is ga er een einde aan breien, want anders schrikken jullie van de hele lap tekst en hebben jullie geen zin meer om er uberhaupt aan te beginnen. Dus succes ermee en tot de volgende keer maar weer!!

  • 24 Maart 2013 - 11:31

    Henrieke:

    Hoe langer de tekst, hoe beter! Ik vind het alleen maar leuk om deze lappen tekst te lezen. Wat zuur van de pasjes. Toch blijf je vrolijk klinken en laat je je vakantie er niet door verpesten. Het is dan ook wel heel moeilijk om in zo'n mooie omgeving saggerijnig te blijven. Geniet van jullie laatste weekje. Liefs

Tags: Hoite Schaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 27 Okt. 2011
Verslag gelezen: 2418
Totaal aantal bezoekers 39235

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 10 December 2015

Thailand 2015

20 Februari 2015 - 15 Maart 2015

Malediven, Sri Lanka en Dubai

01 Februari 2014 - 23 Januari 2014

Sunshine State Florida

10 Maart 2013 - 31 Maart 2013

Noord-Amerika 2013

29 December 2011 - 16 Februari 2012

Zuid Amerika

Landen bezocht: