Page & Grand Canyon & Williams - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu Page & Grand Canyon & Williams - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

Page & Grand Canyon & Williams

Door: Sandra van Vugt

Blijf op de hoogte en volg Sandra

23 Maart 2013 | Verenigde Staten, Palm Springs

Hello everybody!!

Dit keer is het niet zo lang geleden. Ik wilde jullie de vorige keer niet teveel laten schrikken met een enorm lange tekst , dus we updaten jullie in fases. Hebben jullie ook wat te doen nu jullie vanwege de enorme kou binnen moeten blijven en lekker bij de verwarming binnen moeten gaan zitten. Wat kun je dan beter hebben als een leuk verhaaltje van onze nog steeds fantastische vakantie voor het slapen gaan.

Antelope Canyons, Page
Na onze belevenissen rondom Moab zijn we weer vroeg in de auto gestapt om richting Page te rijden. We zouden de staat Utah gaan verlaten en naar Arizona rijden. Ook dit was weer een hele lange rit, maar de reis verliep goed, dus voordat we het wisten waren we alweer op de bestemming aangekomen. Voordat we naar Page reden wilden we eerst kijken bij de Antelope Canyons . Dit zijn hele andere canyons, dan bv de Grand Canyon. Dit zijn namelijk slot canyons. Waar een normale canyon heel wijds is is een slot canyon een hele smalle gleuf in een rotswand, waar je soms nauwelijks doorheen kan lopen. De slot canyons komen voornamelijk voor in hele droge gebieden. Dit gebied is van de indianen, dus we kregen voor het eerst te maken met de indianen. Nou dat hebben we geweten, wat een onvriendelijk volk. De eerste onvriendelijke en zelfs onbeschofte Amerikanen hebben we dus inmiddels ontmoet. Bij alle nationale parken moet je een fee van zo’n 20 a 25 dollar betalen, hiervan worden de parken netjes onderhouden en worden er toiletgebouwen neergezet en goede wegen aangelegd. Bij de indianen moet je het dubbele betalen en dan heb je mazzel als je een overvoll esmerige dixie (chemisch toilet) tegenkomt. Aangelegde wegen zijn er niet en de vriendelijkheid vergeten ze ook. Het enige wat ze van jou willen is jouw geld. Een beetje jammer, want we hadden ons enorm verheugd op deze slotcanyons. Bij de eerste 2 Upper Antelope Canyons werden we zo onbeschoft behandeld dat we daar weg zijn gegaan. Bij de volgende Antelope Canyon waren de indianen in ieder geval nog een beetje vriendelijk, dus hebben we besloten om dan bij hun met de tour mee te gaan. Dit was bij de Lower Antelope Canyon. Je bent verplicht om met een tour mee te gaan, dus op eigen gelegenheid is niet mogelijk. Het verschil tussen de upper en lower canyon is, dat je bij de lower dieper gaat en dus met hele steile trappen de canyon in moet. Dit was dus bij ons ook zo, een enorme uitdaging voor iemand die claustrofobisch is, maar het is me gelukt en gelukkig maar, want wat was het prachtig!!! Ook hier valt niet uit te leggen wat je ziet en moet je het echt van de foto’s hebben. Het was in ieder geval een hele bijzondere ervaring om zo’n hele nauwe canyon in te gaan en meters naar beneden te lopen via steile trappen en de meest mooie lichtinvallen te kunnen aanschouwen. Prachtig gewoon!!

Horseshoe Bend
Na de Antelope Canyon zijn we naar de Horseshoe Bend gereden. Deze rots heeft zijn naam te danken aan het feit dat het op een paardenhoef lijkt. Het is een hele grote rots en onderaan maakt de Colorado River hier een bocht omheen van 270 graden. Deze bocht lijkt op een paardenhoef. Je staat hier op een paar rotsen en moet dan naar beneden kijken de enorme diepte in, doodeng, maar wel prachtig!! Het water van de Colorado River hebben we ook in Moab gezien, waar het daar heel erg bruin is van al het zand is de rivier hier prachtig groen. Toen we Page zelf binnenreden waren we verrast, omdat het maar een klein dorp is moesten we toch eerst 7 kerken voorbij en zo’n 15 benzinestations voordat we iets anders zagen in het dorp. Gelukkig stond onze accommodatie er ook ;)

Grand Canyon
De volgende dag gingen we weer verder. We lijken we een stel zigeuners, die heel Amerika doortrekken met al onze bezittingen in de auto en elke dag ergens anders slapend ;) Opnieuw hadden we weer een hele rit voor de boeg, die ons naar de Grand Canyon zou brengen. De rit was zelfs nog langer dan gepland, omdat er een wegomleiding was, die ons 65 mijl (ruim 100km) terug liet rijden over de weg, die we gisteren hadden afgelegd. De Grand Canyon is het laatste echt bekende nationale park wat op onze route ligt. In de Grand Canyon aangekomen leek het heel erg mooi wee, een prachtig zonnetje, dus we dachten mooi...helaas zodra we de auto uitstapten sloeg de koude wind ons om de oren en moesten we in echt wintertenue verder, want wat was het koud en guur daar, maar met zon!! Helaas kun je in de Grand Canyon niet veel anders dan met de auto van uitzichtpunt naar uitzichtpunt rijden. Wil je namelijk een wandeling maken de canyon in, dan heb je daar 2 dagen voor nodig en die 2 dagen hebben we niet. De Grand Canyon is zo ontzettend groot (16 kilometer breed), dat je bij elk uitzichtpunt denkt dat je nog bij de vorige staat. Wel enorm indrukwekkend wat de natuur doet in al die jaren.

Williams
Na de Grand Canyon moesten we nog een eindje rijden naar Williams, een klein dorpje aan de Route 66. Ook daar was het ontzettend koud, dus we dachten dat is onze kans om eindelijk de zwembroek en bikini uit de koffer te halen en de jacuzzi in te duiken en dat hebben we dan ook maar gedaan!!! Heerlijk warm lekker bubbelen om vervolgens in de kou terug te lopen naar de kamer. Gelukkig kunnen we nu wel zeggen, dat we in ieder geval 1 keer onze zwemkleding hebben gebruikt haha.
Nu zijn we weer onder weg naar Palms Springs. Daar gaan we 1 dag vakantie houden. We zijn vanochtend vertrokken met -2 en zullen daar de dag eindigen met 30 graden, heerlijk dus. Morgen hebben we een dag vrij en gaan we hopelijk lekker bij het zwembad liggen. Dat hebben we wel verdiend na onze intensieve en prachtige reis ;)

Dus groetjes vanaf de snelweg en tot de volgende keer!!!

• 25 Maart 2013 - 07:39

Evert En Wendy :

Goeie morgen jongelui,
    De verslagen zijn prachtig
    en we hebben ze dus ook met veel genoegen gelezen.
    En wat een prachtige foto's.
    Wel een grote onderneming,
    Dat zal heel wat uurtjes voorbereiding hebben gevergd.
    Goeie terugreis.
    Groetjes van Evert en Wendy dus.

• 25 Maart 2013 - 08:26

Dina:

Goodmorning Sandra en Hoite,

Foto's zijn inderdaad prachtig, kan me voorstellen dat het in het echt nog veel mooier is. Geniet lekker aan het zwembad en van de 30 graden want hier is het veel te koud!!

Groetjes,
    Dina

• 26 Maart 2013 - 00:21

Henrieke :

Hoi lieve vrienden van het goede leven :)
    Er komt geen einde aan jullie mooie ervaringen. Het lijkt wel 1 hoogtepunt van een maand lang. Heerlijk maar ook vast heel vermoeiend al die indrukken en kilometers. Een onvergetelijke ervaring. Ik kan niet wachten tot jullie weer terug zijn en alle foto's te bekijken. Dikke kus en tot snel!