Montevideo en Colonia, Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu Montevideo en Colonia, Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

Montevideo en Colonia, Uruguay

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Buenas noches Buenos Aires!!

Daar zijn we dan weer! Dit keer weer vanuit Argentinië. De afgelopen dagen in Uruguay hadden we een slechte internetverbinding, vandaar dat jullie nog geen Uruguays nieuws hebben gehoord.

Vorige week zaterdag kwamen we aan in Montevideo en na de lange nacht hebben we een heerlijke siesta gehouden in onze fantastische hotelkamer. En daarna hebben we alleen een beetje in de buurt rondgekeken en zijn we naar de shoppingmall gegaan, die tegenover het hotel stond.

De volgende dag was het slecht weer en hebben we lekker een beetje in de kamer rondgehangen, wasje gedraaid, Rummikub gespeeld, boekje gelezen en toen het ’s middags eindelijk droog werd, begon ook de zon te schijnen, dus zijn we de deur weer uitgegaan.

Op maandagochtend hebben we de bus gepakt naar het oude centrum van Montevideo en daar hebben we het oude centrum verkend en lekker in een parkje ons lunchpakketje opgegeten. En ’s middags weer met de bus terug naar het hotel. De tas moest alweer ingepakt worden, want helaas moesten we onze mooie kamer de volgende dag verlaten. De wegen zijn hier in Uruguay trouwens erg slecht. De straten zitten vol hobbels en kuilen en ook de stoepen hier zitten vol met gaten, losliggende tegels etc. Je moet echt opletten waar je loopt.

Dinsdagochtend hebben we een taxi naar het busstation gepakt en daar konden we kaartjes kopen voor de bus naar Colonia del Sacramento. Deze bus vertrok om 12.30u. Toen we de bus instapten zagen we op de bus naast ons dat er WIFI in de bus was, wij dachten dat het gewoon reclame was, maar uit nieuwsgierigheid toch maar even de telefoon aangezet en niet te geloven, maar de bus had inderdaad wifi! Dus tijdens de 2,5 uur durende rit lekker gekletst met Henrieke haha. Niet alleen vanwege de WIFI, maar ook de zitruimte en de hele bus was superdeluxe. Het is de mooiste bus waar we tot nu toe in hebben gezeten!

Na een goede maar hobbelige busrit kwamen we in Colonia aan. We hadden een hotel geboekt welke ruim 2km buiten het centrum lag. Ook dit keer hebben we op internet alles af lopen zoeken naar een betaalbare accommodatie voor een paar nachten. En ook hier was of alles vol of niet te betalen. Het hotel wat we uiteindelijk geboekt hadden had volgens Booking.com 5 sterren, maar de prijs lag lager dan die van een 3sterren hotel in het centrum. We gingen ervanuit dat dit kwam door de ligging van het hotel (2,5km buiten het centrum), maar ook de reviews op internet waren behoorlijk slecht. Maar omdat we geen andere optie hadden hebben we dit toch maar geboekt. Ook met de gedachte, zo erg kan het toch niet zijn als het hotel 5 sterren heeft?
Nou we kwamen er snel genoeg achter waarom de prijs in het hoogseizoen zo laag was. Ten eerste was het personeel bij de receptie niet echt vriendelijk. Vervolgens worden we naar de kamer gebracht en hebben we een kamer, die totaal niet aan de verwachtingen voldeed. Wij werken natuurlijk zelf in het toerisme, dus normaal zijn we absoluut niet moeilijk. We weten dat de foto’s, die je ziet niet altijd even kloppend zijn etc etc. Maar deze kamer leek er in de verste verte niet op. Daarnaast was ie niet schoon en we kunnen veel hebben, maar een kamer die niet schoon is is niet schoon. Dus wij terug naar de receptie en daar werd ronduit gezegd, dat ze geen andere kamers hadden en dat we het hier maar mee moesten doen en punt. Uiteindelijk is dit een hele discussie geworden, want het personeel gaf booking.com de schuld en wij moesten het maar accepteren, daar gaan wij natuurlijk niet mee akkoord. Na lang wikken en wegen (en we moesten het er echt uittrekkenvoornamelijk Hoite) hebben ze eindelijk toegzegd iets van compensatie te geven. We konden de volgende dag over naar een suite, die leek dan in ieder geval iets meer op de kamer, die we geboekt hadden.

De volgende dag zijn we idd naar de suite verhuisd en ja deze kamer was een stuk beter, maar het complete hotel was totaal niet 5sterren waardig. De kamers waren oud, afgeleefd (dringend toe aan renovatie), smerig, WIFI zou in het gehele hotel zijn, dit was er alleen bij de receptie, het douchewater was bruin 8o bruin dat je je daarna afdroogde met een spierwitte handdoek, die vervolgens ook helemaal bruin was) en zo kan ik nog wel even doorgaan. We zijn dan ook maar zo min mogelijk in het hotel gebleven en hebben elke dag de 2,5km naar het centrum gelopen. Wel hadden we een groot terras bij de kamer, dus Hoite heeft weer even een wasje kunnen draaien. Ondanks dat Colonia een leuk dorpje is met mooie oude koloniale gebouwen en we hebben er heerlijk gegeten bij leuke restaurantjes, toch waren we vanmorgen blij dat we op de boot konden stappen om weer terug naar Argentinië te gaan. We vonden het leuk om Uruguay gezien te hebben, maar nee het is niet ons land. De werkende mensen zijn niet echt vriendelijk, ze werken ongelooflijk traag en de service is heel erg ver te zoeken. En natuurlijk hebben we het nu niet over alle Uruguayanen.

Vanmorgen zijn we dus om 09.30u naar de bootterminal gegaan en zijn we om 11.30u met de boot naar Argentinië vertrokken. Daar kwamen we 5 kwartier later aan en zijn we meteen in een taxi naar ons hotel gestapt. Buenos Aires wat een stad!!! We denken, dat we dit wel een mooie stad gaan vinden. De eerste indruk is in ieder geval heel erg goed. Toen we in de taxi zaten hebben we een ongelooflijke gekke rit gehad, niet ormaal hoe ze hier rijden. De taxis vliegen echt overal tussendoor en we hebben op een haar na wel 5 bussen gemist...dus we zijn blij dat we de taxi heel uitgestapt zijn ;)

We hebben een heel leuk hotel met een mooie kamer in het centrum van Buenos Aires, dus wij gaan de laatste paar dagen van onze vakantie zeker genieten! Van de week meer over wat we in Buenos Aires allemaal hebben gedaan!

Nog 5 nachtjes en we zijn alweer onderweg naar huis...wat gaat de tijd toch snel, maar we hebben er ook wel weer zin in om lekker in ons eigen bedje te slapen!

Tot de volgende keer!

• 11 Februari 2012 - 22:04

Sylvia:

Leuke foto's hebben jullie gemaakt, ben benieuwd naar de rest!! Ik wacht vol spanning af wat jullie van Buenos Aires vinden! Veel plezier nog de laatste dagen, geniet ervan!! xxx