Buenos Aires...fantastisch!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu Buenos Aires...fantastisch!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Sandra Vugt - WaarBenJij.nu

Buenos Aires...fantastisch!!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

12 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!!

Even een kort berichtje uit Buenos Aires! We zijn hier nu 2 hele dagen en we vinden Buenos Aires een fantastische stad!

We hebben de afgelopen 2 dagen zo’n 16km gelopen en we hebben dus al een hele goede indruk van deze wereldstad. En toch hebben we nog heel veel niet gezien. Gelukkig hebben we nog 2 dagen ;)

Ons hotel bevind zich in de wijk Recoleta (1 van de bekendste wijken van Buenos Aires. Gisteren hebben we zo’n 6 km gelopen in de wijk Retiro. We zijn o.a in de shoppingmall Galerias Pacifico geweest, deze staat bekend om zijn prachtige plafond. Ook zijn we door de winkelstraat Florida gelopen met allemaal mooie en kleine boutiekjes. We zijn bij het regeringshuis (Casa de Gobierno) geweest. Dit is een heel bekend roze gebouw waar Evita Peron ooit het Argentijnse publiek toesprak (voor degene die de film van Madonna hebben gezien, die weten wel wat ik bedoel). We zijn een paar kerken binnen geweest en in 1 daarvan bevond zich het mausoleum van San Martin (ooit een belangrijk man in Argentinië). Terwijl we al die kilometers liepen kwamen we nog heel veel andere mooie gebouwen tegen, want dat heeft Buenos Aires absoluut mooie oude gebouwen! Met name de banken hebben hier de mooiste gebouwen.

Toen we ricthing een grote obelisk liepen wilde ik daar een foto van maken, alleen waren ze daar aan de weg bezig, dus ik moest midden op de drukke straat gaan staan. Dat trok de aandacht van de bouwvakkers, dus ik kon niet eerder doorlopen dan dat ik met ze op de foto ging :).

Vandaag zijn we naar de wijk San Telmo gelopen. Elke zondag is daar een antiekmarkt waar veel toeristen naar toe gaan, dus wij wilden uiteraard ook even een kijkje nemen. We hoefden er maar 10km voor te lopen, dus zo gedaan ;). Ook dit keer kwamen we onderweg weer veel mooie gebouwen tegen. Aangekomen in de straat Defensa zagen we de markt al. Een hele lange gezellige markt met idd ontzettend veel toeristen, terwijl de weg er naar toe ontzettend rustig was (dit omdat het vandaag zondag is). We hebben lekker over de markt geslenterd en kwamen op het plein Dorrego nog wat Tango dansers tegen. Daar had ik al op gehoopt, want dat is natuurlijk wat je van Buenos Aires verwacht en gelukkig hebben we de echte Argentijnse tango nu gezien!!! Op de terugweg hebben we weer een andere weg genomen, zodat we elke keer weer andere dingen zien.

Morgen gaan we de wijk Recoleta in, waar we o.a. de bekendste begraafplaats van Buenos Aires gaan bezoeken. Hier ligt Eva Peron begraven. We zijn benieuwd wat we morgen allemaal weer zien.

Het is natuurlijk moeilijk te beschrijven wat we allemaal zien en hoe het er hier uitziet, dus ik zal wat fotootjes erbij doen, zodat jullie een idee krijgen.

Wat ons trouwens wel verbaasd hier, is dat de mensen niet veel dikker zijn. Als je namelijk ziet wat ze aan chocola eten gevuld met Dulce de Leche, daar wordt je gewoon misselijk van. Alles wordt hier gevuld, overgoten of gemaakt van Dulce de leche. Ook het ontbijt in de hotels bestaat voor 50% uit bonbons, cakjes en nog veel meer zoetigheid. De paar kilo’s die ik kwijt wilde raken hier gaan helaas gewoon weer mee terug naar Spanje.

Daarnaast is de mobiele eenheid hier ook volop aanwezig en zelfs nog meer dan in Europa. In zo goed als elk gebouw, restaurant, bar etc is er WIFI aanwezig en zelfs als de mensen aan het werk zijn zitten ze alleen maar met hun telefoon in de handen. Als je iets wilt betalen en het duurt 2 seconden, dan gebruiken ze die 2 seconden om even hun telefoon te checken. Heel bizar!

Tot de volgende keer!
Adios hasta la proxima!!

• 13 Februari 2012 - 10:08

Henrieke:

Wat geweldig dat jullie de reis op deze manier kunnen afsluiten! Het enthousiasme spat van mijn beeldscherm af! Het lijkt me een prachtige stad. Sommige foto's doen me denken aan Barcelona. Vooral de foto met de bouwvakkers is super. Die laat je toch wel inlijsten? ;)
    Geniet nog even dubbel en dwars van de laatste dagen en dan snel naar huis. Daar zijn mensen die heeeel blij zijn als jullie er weer zijn :)
    Een hele dikke kus en tot heel snel!

• 14 Februari 2012 - 21:17

Sylvia:

Wat een leuke en mooie foto's! Krijg helemaal kriebels als ik naar de foto's kijk, zo'n zin om weer eens daarheen te gaan! Echt leuk idd de foto met de bouwvakkers ;-)...